2021/22 tanévAngolEseményekHalloweenHírekIdegen nyelv

Felsős Halloween Party

Idén közel 90 felsős tanulónk vett részt a nyelvtanárok által szervezett programon. 13 nyolcadikos segítő és két, már középiskolás volt diákunk is közreműködött a játékokban.

Boszorkányok, rémes manók, ijesztő bohócok, zombik és egyéb rémek mutatták meg magukat a jelmezes felvonuláson. Az ételversenyre ínycsiklandóan gusztustalan remekművek érkeztek, úgymint szellemhabcsók, levágott ujjas hotdog, marcipánszellemek, ijesztő muffinok és pókos torták, sütik, még kukacos macskaalom tortát is értékelhetett a zsűri.

A gyerekek csapatokban vándoroltak teremről teremre, hogy teljesítsék a halloweeni akadályverseny feladatait. Kipróbálhatták az őrült tudós kísérleteit, a Szabadulószobában a Halloween történetével ismerkedtek meg, táncoltak a Bálteremben, s a Boszorkánykonyhában segítettek beazonosítani az összekeveredett alapanyagokat. Az ügyességi játékok között volt tökseprés, boszikalapozás és múmiakészítés. Nem hagyhattuk ki az idegen nyelvi feladatokat sem, sőt, művészi pókrajzok is készültek. Az Agy-kínzó-kamrában pedig logikai-matematikai feladatokkal küzdöttek meg a bátor csapattagok. A gyerekek kedvence idén is a „sötét terem” bátorságpróbája volt.

Iskolánkban fontosnak tartjuk a célnyelvi kultúra megismertetését a tanulókkal, ezért használjuk ki ezt az alkalmat minden évben a játék megszervezésére. Hangsúlyt fektetünk az ünnep eredetének és a különböző nyelvterületek szokásainak megismertetésére, a kapcsolódó idegen nyelvi kifejezések tanítására. Ugyanakkor nagyon jelentős közösségépítő szerepe van a programunknak, hiszen a tanulók csoportokba rendeződve járják végig a helyszíneket. Iskolánk nevelési programjában is kiemelt szerepet kap a közösségépítés, a csapatszellem kialakítása és erősítése, valamint, hogy játékos módszerekkel ösztönözzük tanulóinkat a tanulásra. Szeretnénk, hogy tanulóink jól érezzék magukat, miközben fejlődnek info-kommunikációs képességeik és megismerkednek a multikulturális értékekkel. Amellett, hogy alapvetően nemzeti identitástudatra neveljük tanulóinkat, fontosnak tartjuk, hogy megismerjék és megbecsüljék más népek kultúráját is. Természetesen a közös élményekre épülő programok a személyiségfejlesztésre is nagy hatással vannak a szocializációs folyamatokat tekintve. A játékos feladatokkal célunk az együttműködés értékének tudatosítása, a szellemi képességek fejlesztésén túl igyekszünk a tanulók mozgásigényét is kielégíteni és fejleszteni a mozgáskultúrájukat és mozgáskoordinációjukat.

Összefoglalva tehát a célunk nem egy amerikai hagyomány átvétele mint ahogy sokan gondolnak erre az ünnepre, hanem tanulóink megismertetése az ünnep ír gyökereivel, felkelteni érdeklődésüket a célnyelvi kultúra és a nyelvtanulás iránt, valamint kihasználni a játék nyújtotta lehetőséget a közösségformálásra.